بلاگ

چه نامی برای کسب و کار خود انتخاب کنیم

نام کسب و کار یکی از دغدغه های هیجان انگیزی هست که در ابتدای شروع یک کسب و کار با آن مواجه می شوید شما باید نامی را انتخاب کنید که مدت های طولانی و شاید تا آخر عمرتان با شما خواهد بود بنابراین مهم است که قبل از سرمایه‌گذاری در راه‌اندازی یک نهاد تجاری، راه‌اندازی وب‌سایت و ایجادکسب و کار، در انتخاب نام آن دقت کافی را به خرج دهید.
1:نامی شبیه به نام های رقبا انتخاب نکنید
شما باید نامی منحصر به فرد انتخاب کنید وقتی برند شما با رقبایتان مشابه است به دست خودتان مشتریهایتان را گیج میکنید حتی ممکن است بعدا رقبایتان به دلیل تقض علائم تجاری متهم کنند و از شما شکایت کنند.
2: نامی را انتخاب کنید که نوشتن و تلفظ کردن آن ساده باشد.
شاید تلفظ یک لغت روستایی و قدیمی برای شما که از کودکی آن را شنیده اید کار سختی نباشد ولی به این نکته توجه کنید شخصی که در تهران برای اولین بار این کلمه را می شنود آیا میتواند آن را به راحتی تلفظ کند یا نه .
3: نام خود را وب پسند کنید
شما قطعا در آینده سایتی راه اندازی خواهید کرد و در شبکه های اجتماعی نیز صاحب یک صحفه اختصاصی خواهید شد .یک املای غیر معمول و یا یک نام طولانی می تواند دسترسی مشتریان به شما را سخت تر کند و عملاٌ رونق کسب کار شما را کم کند.
4: نامی را انتخاب کنید که با کسب و کار شما مطابقت داشته باشد
شما ابتدا باید مشخص کنید که کسب و کار شما چه وجه تمایزی نسبت به دیگران دارد و از همان ویژگی برای نام گذاری کسب و کارتان استفاده کنید
مثلا کسی که در حوزه آرایشگری فعالیت میکند و اصلاح افراد سالمندان و کودکان را در خانه انجام میدهد ، اصلاح افراد در خانه یک ویژگی متمایزهست برای این فرد نسبت به آرایشگرهایی که این کار را انجام نمی دهند . و  یا مثلا چکاب خودرو در 10دقیقه
5: خودتان را محدود نکنید
اگر این هدف را در ذهن دارید که در آینده کسب و کار شما وسعت پبدا کند و در سطح ملی و بین المللی شناخته شده باشید هیچ گاه از اسامی که شغل را محدود به یک مکان خاص (مثلا برق کار یزد)میکند استفاده نکنید.اما اگر برای محصول یا خدمات خود صرفاً بر بازار محلی تمرکز می کنید، به استفاده از نام منطقه، شهر یا شهر در نام کسب و کار فکر کنید.
6: یک لیست از اسامی که مدنظرتان هست تهیه کنید و از دیگران در مورد اینکه کدام یک بهتر است بازخورد بگیرید. این کار به انتخاب قوی منجر خواهد شد.
7: حتماً یک جست و جو در اینترنت انجام دهید . این کار باعث می شود شما بدون اینکه اسامی تکراری  و یا مشابه اسامی دیگر انتخاب کنید  زودتر به نام موردنظرتان دست پیدا کنید.
8: منحصر به فرد و خلاق باشید . از انتخاب نام های خاص نترسید.
9: در نظر داشته باشید که اسامی انتخابی شما در زبان ها و فرهنگ های دیگر معانی نامناسبی نداشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *